Prv ako prejdem na zoznam , položme si otázku – Kto je vizážista/vizážistka? Moje skúsenosti hovoria, že väčšina ľudí si predstavuje vizážistku ako nastájlovanú persónu s vyumelkovaným make-upom , s umelými mihalnicami a vždy podľa aktuálneho trendu s niečím čo fičí ako móda v líčení – ako napríklad perfektne vykreslené výrazné obočie na milimeter presne vypočítaným sklonom – ktorá chodí „maľovať“ ( zámerne píšem tento  výraz) modelky.

Nuž, ja do tejto kategórie nepatrím. Trendy síce sledujem, ale zatiaľ som si zachovala svoju individualitu a nenechám sa strhnúť davom,  mihalnice mám – dokonca  svoje vlastné, obočie tiež, ktoré si občas zafarbím, aj sa nalíčim a modelky  iba sporadicky líčim.

Poďme ale na ten zoznam, skúsim vám poradiť čoho sa držať, aby ste čím skôr nastúpili na cestu profesionálov.

 

1.Používajte správne produkty

Profík pozrie, siahne a líči. Čo tým myslím? Tri aspekty, ktoré by ste mali ovládať. Možno si poviete :  pozerať viem, siahať kamkoľvek a líčiť možno tiež – veď tutorialy sledujem.

A, Pozriem a vidím – odborné oko

Základom dobrého líčenia je správne identifikovať stav pleti u klientky a použiť  vhodné  produkty. Už počas  odličovania si všímajte jej tón  pleti, pružnosť, či je dostatočne hydratovaná, aké má póry, aké má  a kde sa u nej vyskytujú vrásky, aké má kruhy pod očami ( či sú s hnedastým podtónom alebo modrastým), či má vačky pod očami. Preskúmajte jej výrazové prvky: obočie, oči, nos ,pery a ich tvary. Komunikujte s ňou, pýtajte sa ako si ošetruje pleť, čo používa a či sa vôbec líči v bežnom živote. Neposlednom rade je  tiež dôležité , aby ste odhalili jej štýl a typovo ju zaradili. Ak to máte, hravo zvládnete ďalší krok.

B, Čo vytiahnuť zo svojho čarovného kufríka ?

Určite tam máte mnoho  dôležitých a možno aj menej dôležitých vecí, avšak to čo tam máte mali by ste perfektne poznať a mať vyskúšané aspoň niekoľko krát – aj na sebe.   Myslím hlavne na make- upy, podkladové bázy a korektory, pretože bez dobre pripravenej pleťovky ťažko očakávať perfektný make-up.

Ak zvolíte nesprávny produkt , chybu nehľadajte v produkte, ale v nesprávnej voľbe –  VAŠEJ.

Takže, ak ste správne zaradili klientku, už len správne vybrať produkt a správne ho použiť.

C, Pleť je pripravená, poďme na výrazové prvky

Možno pre mnohých až tu začína samotné líčenie. Pekne vytieňovať oči, zvýrazniť pery, vyformovať tvar  tváre….  Vychádzajte vždy z typu danej klientky. Farby kombinujte citlivo a premyslene. Vykašlite sa na najnovšie trendy, obzvlášť ak pred vami sedí dáma v zrelom veku.

2.Menej je viac

Toto pravidlo platí vždy a stupňuje sa jeho dôležitosť priamo úmerne s vekom klientky. Každý jeden produkt nanášajte s mierou, radšej pridávajte ako potom neskôr by ste mali uberať.

 

 3.Vzdelávajte sa!

Mnohé osoby, ktoré absolvujú nejaký kurz líčenia, možno aj z v zahraničí, získajú CETIFIKÁT a často  si  mylne  myslia, že  už majú všetky vedomosti ktoré potrebujú a hneď sa  z nich stávajú  VIZÁŽISTi/KY , nastavia si trhovú cenu za služby a hajde dobyť svet!

Nuž, tak ako v každej profesionálnej sfére, tak aj v tejto, profesionálom sa stávaš – postupne. A to tak, že jednoducho pracuješ – hlavne na sebe, skúšaš nové techniky, postupy a učíš sa na správnom mieste. Ako zistiť kde je práve to správne miesto na vzdelávanie? Existujú mnohé vzdelávacie agentúry, dokonca Akreditované ministerstvom školstva, kde by ste dokonca dostali aj OKRÚHLU pečiatku alias štempel na ten vzácny doklad, ktorý sa volá Certifikát.

Áno,aj keď  som uštipačná, moja nasledujúca rada znie takto:

Ak sa chcete naozaj niečo naučiť, tak hľadajte také vzdelávacie agentúry, kde vyučujúci  je dlhoročným  profesionálom  ktorý už nejaké skúsenosti a vedomosti má, viete si ho  overiť nejakým spôsobom. , kde pôsobil, na akých projektoch pracoval, má svoje portfólio atď. ( napríklad ako ja 🙂 )

(Na margo Certifikátov – mám aj ja schválené kurzy Ministerstvom školstva a sú Akreditované, ale ich neponúkam. Prečo? To vám raz možno prezradím, v niektorom mojom ďalšom blogu. )

Ak ste však vášnivými  zberateľmi Osvedčení , Certifikátov, Diplomov atď. a chcete si vyzbierať množstvo takýchto papierov, aby ste si vyskladali jednu celú stenu vo svojom salóne, tak vám bude stačiť obyčajný produktový seminár napr. pod duchaplným názvom „Tajomstvo krásy“.

4.Vyžiadajte si spätnú väzbu

Čo je to spätná väzba? V našom prípade, je to reakcia vašej klientky na vašu prácu a všetky jej aspekty.  Budem konkrétna. Zavolajte si svoje dobré a hlavne úprimné kamarátky – ak také máte, sestru, mamku a podobne, aby vám na rovinu  povedala s čím bola spokojná a s čím nie. Veľmi dôležité sú všetky detaily, ako napr. dotyky, vôňa produktov, dokonca  aj vaša 🙂 ,  aké máte napríklad štetce, či sú príjemné na dotyk, atď.

5.Hygiena

Ako inak čistota a hygiena by mala byť samozrejmosťou.  Všetky produkty a pomôcky k líčeniu, ktoré používate,  pravidelne kontrolujte.  Najrýchlejšie sa spotrebujú podkladové bázy, make upy, púdre, špirály., takže pri týchto produktoch veľmi nehrozí, že by ste prešvihli dobu expirácie. Iné je ale pri očných tieňoch, rúžoch, leskoch a podobne. Čo s tým? Všetky produkty, ktoré sú po expirácií, vyhoďte – neľútostne! To je naozaj jednoduché.

Bezpochyby veľmi dôležité je aj to, ako sa o  svoje líčidlá a pomôcky staráte počas ich „života „.

Štetce pravidelne umývajte s mydlom na to určeným a sušte ich na vzduchu, počas noci sa pekne  vysušia. Ak máte veľa líčení za sebou a  nemáte viac sád štetcov, aby ste mohli použiť za každým nový čistý štetec, stačí použiť antibakteriálny sprej na štetce ako rýchlu a efektívnu pomoc. Ja používam tento od Revolution nižšie na obrázku.

Dokonca podobný  antibakteriálny sprej existuje aj na púdrové produkty, ako sú samotné púdre, očné tiene, lícenky a i. Dostať ho iba v špecializovaných obchodoch pre profesionálov.

Tu je moja záverečná rada

Nesnažte sa z tváre klientky urobiť  bezduché plátno, aby ste sa mohli realizovať a ukázať , možno aj dokázať jej vaše schopnosti, talent a iné skvelé vlastnosti, ktoré máte. Pri bežnom líčení ide o viac. Vašou úlohou je nájsť jej prednostné črty , vyzdvihnúť ich a jednoducho ukázať jej , že je krásna.

Zazu

 

Pin It on Pinterest

Share This